Mardröm,Pajbak & Imitation

Kära Vänner och Bekanta!

I natt hade jag tydligen en mardröm, inget jag kommer ihåg som tur är. Men när jag idag slog i foten i kökstolen så fick jag en liten flash back om min natt. Den visionen försvann på 1 sek. Så det är, som sagt, Inget jag vet något om! Eftersom jag inte orkar rabbla hela historien så länkar jag er därför vidare till Fias blogg. www.sofiasaventyr.webblogg.se. Nu gjorde jag det enkelt för mig!
På tal om köket så tror jag inte att det tycker om mig. Jag vet, det låter helt absurt. Men jag slår jämt i fötterna i borsbenen (varenda tå på mina fötter är brutna vid det här laget), detta är olikt mig. Klumpig, jag? Nej!
Dessutom spiller jag jämt ut mat på golvet. Idag gjorde jag INTE det för en gång  skull och jag sa till Natta, Shitt, det borde jag skriva som merit i mitt cv. Men, när jag hade ätit upp maten, diskat och var på väg ut ur köket tänkte jag vara lite snäll mot någon som glömt saltkaret på bordet, och alltså ställa in det. Vad tror ni händer? Jo, jag spiller ut nästan halva paketet. Alltså, fram med dammsugaren! Otack är världens lön!
Så, för att sammanfatta det hela. Det är alltså något fel på köket!
Nu när jag siter här i mina egna tank, til någon anan på dören bånka, så känner jag helt spontant att vi kanske borde sluta dammsuga i alla fall för en månad. Då kommer vi kunna sluta laga mat och äta direkt från golvet. Det kanske är en idé att spåna på!? haha!

Idag infann sig den briljanta idén om pajbak i mitt huvud. Så pajbak fick det bli! Efter jobbet stod jag och Fia och pallade äpplen utanför "mitt" lager. Haha. En del skoj...
Pajen blev fantastisk. Ja, jag vill ju inte skryta, men fullkomligt gudomlig. Bra e vi Fia!
Tack mamma mu för att du gav ut ditt hemliga pajbaksrecept :P
Under paj och kaffestunden hade vi ett väldigt fint moment. Jag låg nästan på golvet av skratt. De andra imiterade en massa människor och det var underbart! Jag vill ha mera, mera!
Hönsgården kom överens om två punkter under kvällsfikan...

1. Det blir "Baka baka liten kaka" varje tisdag. Vi har delat upp oss i fyra grupper, så nästa tisdag är det Natalie och Isabel som gör något gott till oss.
2. På lördag kommer vi ha avslutning för Imitationsveckan och det kommer bli i samma anda som charader.
     (Video och bilder kommer mycket troligtvis att laddas upp efter lördag)

Ha de!

Moe

Kommentarer
Postat av: Mu

Kul att pajen var till belåtenhet. kram kram

2008-09-17 @ 22:09:17
Postat av: Mu

1-0 till Kalmar.....jippi

2008-09-18 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0