Man måste rätta mun efter matsäcken!

Go kväll...

Idag har vi varit på Skattekontoret och vi har varit på ett bemanningsföretag, därefter gick vi den långa vägen hem. Eller nej tusan, det var bara så det kändes. Vi åkte ju buss! Men däremot hoppade vi på bussen på fel sidan. Så vi kom till slutstation. Jag gick fram och sa till busschauffören att vi skulle till St. Haushaugen. Antingen förstod inte han mig, eller så förstod inte jag honom. Men hur lätt är det att förstå norska när någon bryter. Och hur lätt är det för någon (han) att förstå svenska, om man inte kommer från Norge!?
Nej, precis! Jag säger ju det!
Vi gick snällt ut ur bussen i ösregnet, som dränkta katter. Gick över till andra sidan gatan och 2 minuter senare kom han körandes och stannade så snällt.
Bra jobbat av oss, det blir nästan en guldstjärna på den! :)

Gick inte så bra med min uppladdning av bilder. Men det kommer, när jag lärt mig hur man gör. Tålamod, min kära vänner och bekanta :)
  Ja, nu har hela Hönsgården legat och glott på Yrrol. Kul det där, när alla ligger och säger repliker 5 minuter innan det kommer, med chipssmulor sprutande ur truten! Kan det bli bättre stämning!?

För att anknyta till rubriken, så är det mitt nya motto här i Oslo! För när skåpet står tomt och det är brist på bröd, äter man limpa! ;)

Go kväll för mig!

x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0