Howard uttalas [Håvard]

Howard är vår egna lilla fixar-kille. Det stora hönset, tuppen, Da man! (ja, behöver jag säga mer!?)
Men, det lilla lilla problemet, är att när det är fnurr på tråden och han kommer, så förväntar vi oss att det ska vara donat när han sen går igen! Så är inte riiiktigt fallet. För när han går har han bara gett oss ett sken, en illusion om att det är fixat. Ungefär sopat det under mattan! Men när man minst anar, så snubblar man över högen. Och man skriker Håååvard!  Han får ett nytt samtal, kommer, vi säger hej, han petar upp glasögonen med pekfingret och det är samma visa!
Faktum är att det är riktigt spännande när man vaknar om morgonen! Man bara väntar på att snubbla över ett problem.
Hittills har vi haft problem med tvättmaskinen (men den fungerade egentligen fast att Monika, vår hyresvärd, sa att den var trasig), diskmaskinen, internet, diskmaskinen, internet. Och slutligen...Diskmaskinen och internet.
Kan ju ta ett exempel. När jag för några timmar sedan skulle laga mat klev jag i en pöl av vatten. Då var det tydligen översvämning under diskbänken. Oj, så kul! Vi fullständigt skriker Hallelujah när vi får städa!

Träffade jipe förut. Vi gick en långrunda i Frognerparken. Supermysig park, som är flera km lång.
Sedan gick jag hem. Tar ca 20 min att gå till jipe. Inte alls farligt. Så nu kan vi ses ofta, när vi har upptäckt att vi bor närmre än vad vi trodde.

Och nu, min kära vänner och bekanta...

Har TEMAVECKAN dragit igång. Vi lottade nyss om hur det kommande veckan ska se ut. Fia fick äran att dra lotten...Och
den kommande veckan är alltså dragen. Och det blev....(trumvirvel)


PROCENT/SKALA-Veckan.

Shitt, tänker ni nu. Vad går det ut på? och Det låter extremt jobbigt! Och låt mig då svara...Att ja, det kommer bli jobbigt, det kommer blir tjatigt och det kommer gå helt över styr. För hela tiden, vad vi än gör. Ska vi bedömma allt i en skala från 1-10. Eller procent, när man har tröttnat på skalorna. Och det är det vi kommer göra, det är det som kommer vara det stora samtalsämnet om dagarna. Detta slutar på söndag! Sen drar vi om nästa vecka. Vi får se hur det går...Kanske kan man ladda upp en ljudfil, så ni får höra!? Jag ska forska på det..

Vill även önska lycka till, till våra kära kollegor i Kalmar, som nu också startar upp Temaveckan. De sitter säkert i möte just nu och drar om den kommande veckan och dess spelregler.

Eskimoe in Oslo, Norway. Där Isbjörnarna går fritt på gatorna.



Kommentarer
Postat av: fifi

Härligt intiativ, skall bli nice att höra hur den kommer att efterföljas. Vore kul om vi kunde samköra våra teaman någon vecka för att tävla mot varandra?,

Good Luck

Hyresvärden.

2008-09-07 @ 23:28:41
URL: http://temavecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0