Vad händer egentligen när alla sover?

Ikväll har jag varit hemma hos jipe, johan, erika + 2. Erika ska utomlands så det blev lite bye bye-party!
Väldigt trevligt och det är alltid schyst att få komma ifrån Hönsgården och träffa lite nya människor.
  Jag, jipe och Johan kom in på ett intressant samtalsämne under kvällen..hur deras natt hade varit. Oh la la, tänkte jag!
Men det visade sig då att Johan hade fått ta en del smällar under nattens gång av självaste Muhammad Ali. Vardan detta?
Jo...Jipe aka Lilla Hjärtat/ Ali, hade drömt att Johan var en kräfta (Ja! Ni hörde rätt!) och detta måste ju varit väldigt obehagligt om man är i jipes sitts. Så hon matade på...Tills hon upptäckte att...Johan är ju faktiskt ingen kräfta. Så vad gjorde hon? Jo, hon la sig på rygg, böjde benen och somnade om. Hur man nu kan sova på rygg med benen böjda uppåt? Jag berättade senare om en liknande natt som jag varit med om... Detta fick mig att börja fundera lite. Vad händer egentligen under natten?
Är man ute och reser eller bor i kollektiv blir man väldigt medveten om hur andra beter sig under natten. Typ!
Som Mia i natt t.ex. Hon hade alla möjliga långa konversationer och man började ju till slut fundera över om hon satt i ett viktigt möte. Jag vågade inte säga ett knyst för jag ville inte störa. (Även hon sover med benen böjda uppåt? Hur bekvämt kan det vara!?) Världens vänligaste Jens körde även han sitt race under fredags natten. Förutom att han kastade sig ur sängen gång på gång, vilket i sig måste gjort väldigt ont, så reste han sig helt plöstligt upp och gick ut ur rummet, öppnade ytterdörren och vandrade ut. Han gick ner för trappan och kliver på allt glassplitter som skapats av att fönstret på dörren nere i trappan slagits sönder samma kväll. Aj aj aj! Sedan vänder han, går in in i lägenheten igen och går in på toaletten. Jag iaktar allt från min säng! Larmar om att Jens försvann. Fridas kommentar..."Nej, inte nu igen!". Ja, så kan det gå när haspen inte på! Vissa grejer är sjukt kul. Synd bara att man minns hälften dagen efter.
  Jag vet att jag själv är ganska bra på att prata och förr var jag duktig på att även gå i sömnen, men för att vara ärlig så förgyller ju det bara vardagen lite extra, dagen efter, när man kommer ihåg vad det egentligen var som hände :)

 

Har ni någon kul nattsaga att dela med er? Kommentera:)

Eskimoe

 







Kommentarer
Postat av: dad

Ja, det har jag. Brorsan flyttade ut i vardagsrummet i forrgar sa nu slipper jag hans snarkningar.

Annars ar det kanske arets stormigaste dag har. Avslitna palmblad sopar gatorna, solparasollerna flog som konfetti pa stranden och en sjumeters segelbat har kantrat intill la Caracola, fiskerestaurangen som ligger under balkongen. Det ar ratt kul, men det kostar ju sakert jattemycket alltihop.

Kram och puss!

dad

2008-10-10 @ 17:15:15
Postat av: Anonym

Ja, det har jag. Brorsan flyttade ut i vardagsrummet i forrgar sa nu slipper jag hans snarkningar.

Annars ar det kanske arets stormigaste dag har. Avslitna palmblad sopar gatorna, solparasollerna flog som konfetti pa stranden och en sjumeters segelbat har kantrat intill la Caracola, fiskerestaurangen som ligger under balkongen. Det ar ratt kul, men det kostar ju sakert jattemycket alltihop.

Kram och puss!

dad

2008-10-10 @ 17:16:52
Postat av: Mu

Åh vilka fina bilder, är det huset ni bor i som du står framför? kram kram

2008-10-11 @ 15:44:44
Postat av: Moa

ja, det är huset som vi bor i. FÖnstret till vänster är mitt, fridas o mias sovrum:) poss

2008-10-11 @ 17:57:47
Postat av: Anna

Tja bruden!!

Hur e läget? Härliga bilder du har lagt upp här, men sen vet jag ju att du har ett öga för snygga grejer ;) Verkar som om Fia har stängt sin blogg så jag får väl hälsa till er allihop härifrån :D



Pussar och kramar!

2008-10-13 @ 16:03:27
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Moa

tjaa! ja, fia stängde ner sin blogg för ett par dagar sedan. hur e allt med dig? puss

2008-10-13 @ 17:04:07
Postat av: fridaP

söta ni är!

2008-10-18 @ 08:34:16
URL: http://sprutorgasm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0