Eskimoe is in da house!

Nu är man tillbaka i Kalmar ode dåva. Känns inte helt fel må ja sä.
Dålig som jag är höll jag på att missa bussen till Göteborg igår. Stängde av mobilen i sömnen och till slut vaknade Mia och frågade varför i helvete jag inte var uppe! Jag frågade vad klockan var! Hon sa 06.40. Min buss till Götet skulle gå 07.15.
Jag flög upp ur sängen och kände att allt skulle skita sig. Deppig som fan!
Bussen in till centralen hade redan gått och det skulle inte finnas en chans att jag skulle hinna gå, om ens springa in med min packning. Men trots helt borta i huvudet och fortfarande i drömtillstånd lyckades jag komma på idén att det finns något som kallas taxi. Katchiiing! Rusade in till Isabel och bad henne ringa. Det gjorde hon! (stort Tack Isabel för taxin o Mia som väckte mig!) Taxin var där på nolltid. När jag kom ut föll det stora snöflingor ned från himlen. Jag kände att det var ett tecken på att jag skulle klara det till bussen. Och om jag gjorde...Jag var t.o.m först in att sätta mig.
Men fan vad dålig jag kände mig när jag satt på bussen. Va fan, när man ser fram emot att komma hem en sväng så är man påväg att sumpa det. Fyyyy!
Väl i Göteborg dödade jag tiden genom att gå runt och titta i butiker. Var ändå väldigt mysigt att strosa runt för sig själv.

Kom sedan hem till Kalmar och fick äntligen krama om min kära mamma.
Kvällen blev slapp och var go förutom att jag gick runt och nojade som fan över ett hundhår i halsen! Jag tror det sitter fast fortfarande!

Idag har jag kört runt i Kalmar och spanat in så att allt står rätt till. Och det såg bra ut!
Var ute med Penny på Ängö, fikade med Djuret på Skafferiet och handlade sen hem sushi. Träffade Fiffi och drog sedan ut till Rock N´Rollneby för att mata katten!

Tiden går alldeles för snabbt när man har roligt. I morgon är det redan fredag och vips så kommer helgen att vara slut och jag kommer återvända till Oslo...Till mina kära Puckobarn! :)

Helgen kommer bli grym! Lookin' forward:)


Förra helgen
var förresten sjukt lyckad den med. Det var Girls night out...Och om vi skakade rumpan!? Det gjorde vi!
Var på Yatzi och det var grymt bra ös! Folk dansade på bardisken och sprutade dricka över alla. Kändes som man var på Ibiza, trots det att jag aldrig har varit där. Haha!
Ja, fiiijnt var det!

Hur ser din helg ut!?

Ha det gott kära vänner och bekanta!
xo Moe

Kommentarer
Postat av: ett av puckobarnen

Heeeej baby :) faen, ingen som berättat för mig att du höll på att missa bussen. Sikken himla tur du har att du hann me :)



Nyss kommit hem efter 18 timmar på jobbet. Nu är jag hemma i 7 timmar sen bär det av till jobbet igen för 23 timmar arbete. O du är hemma o glassar i kalmää. Är jag bitter, näääe då!! haha.



saknar dig tro de eller ej ditt puckobarn. PUSS fia

2008-10-31 @ 13:44:38
Postat av: fia

Btw din blogg förgyllde min dag :)

2008-10-31 @ 13:44:58
Postat av: Mia

Älskar dina beslut i det sömndruckna skedet! du var ett riktigt proffs när allvaret var som mest påtagligt! heheh ligger nu i din säng..som är så stor! är hemma från jobbet idag, skönt! ha en underbar helg i Kalmar så ses vi snart! puss

2008-10-31 @ 14:56:58
Postat av: 2 puckobarn

Kom hem för faan, ett puckobarn saknas! Klem från Frida & Markus

2008-10-31 @ 22:25:56
Postat av: Anonym

Ja du luv, hur helgen blir finns skrivet i himlen vad mig anbelangar... Marocko blev inte av nu heller pga storm och det har regnat hela dan... vinterstormarna har tagit tag och idag och jag som annars brukar klara mig svajade till lite med regnrocken lite tilltufsad... det kan man lugnt ta om man har en som tar hand om Tusse. Vill du kolla honom imorgon, please. Jag gillar det, ska du veta.

Det var allt... och kolla - inte en bokstav kring de sista tre i det svenska alfabetet i hela texten.

Jag besserwisser? Nej da.

2008-10-31 @ 22:47:18
Postat av: Dad

Ah, I walked down the paseo and everybody looked like a mug, a ghost, a whizzard, a serpentine, a skeleton, and I forget to tell you, that makes me ok as well. One of the many. Muhahahaa!

HAPPY HALLOWEEN!

2008-10-31 @ 23:35:44
Postat av: Anna

Hej stumpan! Milde himmel vad du skrämde mig på jobbet förut idag ;) Jag hann knappt fatta att det var du! Jag ville bara be min kund gå så att jag kunde krama om dig en stund till jue :/ Det är snack om förlir hos Emma för min del iaf, du är välkommen att joina när du är fri från serveringen :D Längta!



Puss & Gos

2008-11-01 @ 01:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0