Hallelåja

Hej!

Nu har det gått 4 dagar sedan jag började på Rema 1000.
Gårdagen var helt okej för då hade jag varierande uppgifter. Jag plockade varor, satt i kassan, var lite på lagret och var även i pantrummet. Där sorterade jag flaskor och satte de på pallar och backar. Det var inte mysigt att ta i alla ölflaskor och annat som folk har haft i käften och jag blev nästan alkoholförgiftad bara av att stå där inne!
  I tisdags började det två nya tjejer på jobbet och de kommer från Sverige, det känns roligt! Igår kom det en till tjej och det blev lite pinsamt när jag hälsade på henne. Vi tog i hand och presenterade oss och det knäckte till något fruktansvärt i hennes hand. Haha! Jag blev alldeles tyst. Visste inte om jag skulle be om ursäkt, men hörde hur dumt det skulle låta...
"Hej, jag heter Moa! Oj, förlåt för att jag bröt din hand", så nej jag höll tyst! Har jag skaffat mig oanade superkrafter kanske?
Idag har det varit sjukt segt. Stått och plockat varor hela dagen och småspratat med brudarna.

Sjukt kul, undehållning på hög nivå!




Helgen blir lugn, tror jag. haha. Som det känns nu i alla fall.
Allt är bra med Hönsgården. Alla har jobb :)

kram

Kommentarer
Postat av: Mu

Hur var det idag med den nya tjejens hand, var hon gipsad? hahahaha...

2008-10-16 @ 21:28:25
Postat av: Dad

Hej,

kul att du fatt jobbkompisar, men du behover ju inte vara sa brutal, muhahaa...



Har ar det lugnt; legat pa stranden och gatt mina promenader idag och kom igang med annu en roman som jag laser pa under siestan. Annars ar det busvarmt, sa det ar gutt att vila lite mitt pa dan.

Nu ska jag ga till turistbyran och hamta svenska tidningar.

Kram!

2008-10-17 @ 19:36:55
Postat av: fridaP

hahah, bra början. men moe! klart du ska ut ikväll. både syskonen på bogstadveien och vi ska ha förkrök (riktigt bra tajmat). ps. har hört att lindsey lohan kommer ds.

2008-10-18 @ 08:33:12
URL: http://sprutorgasm.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är väl bara för härlig lilla Moa :) Jag blir så glad av att läsa din blogg! Keep it up girl!! Pussar och kramar!

2008-10-18 @ 13:20:07
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Thomas

Tjena MOA - En hälsning från Davidsson´s - Filmen var GRYMT bra... Ha en go helg och ta det lugnt!!



Thomas & E

2008-10-18 @ 13:45:24
Postat av: Moa

Tjena!



Tjejen behövde tydligen inte gipsa, men bandage blev det! :P mohaha..



Lindsay Lohan...Blev en lugn helg för min del. Nästa kanske!?;)



Tack Anna, du är bra du med! :)



Hallå Davidsson-family! Kul att ni snart kommer hit! Ja, Terrorist-Achmed är rolig. haha...Syns på onsdag!



kram

2008-10-19 @ 12:46:41
URL: http://eskimoe.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0