Första dagen på Rema 1000

Nu har jag kommit hem efter en dag på Rema och jag kan nog inte vara mer besviken!
Jag kom dit imorse och blev först lovad att jag skulle sköta varuplockningen, givetvis få en genomgång osv.
Yes, tänkte jag och skräckklumpen i halsen om att få stå i kassa det första jag gjorde började tyna bort. Det kändes bra faktiskt. Men sedan kom den andre chefen och berättade att jag skulle stå i kassan, för det var viktigast att jag lärde mig!
Men jag skulle fortfarande få en genomgång och det kändes väl lite bättre. Butiken öppnade, in strömmade folk som ville komma åt det nybakta brödet. Min chef sa åt mig att sätta mig bakom kassan. Han gick igenom hur man gjorde på två sekunder. Vad som kan tilläggas är att jag aldrig har jobbat i butik eller affär tidigare och jag har inte en aning om hur allt går till. Men där satt jag och tog emot mina norska kunder. Oftast gick det bra, men att kunna alla koder på brödsorter osv. är inget jag lärde mig i skolan, därför inte skitlätt. Min kassa var den enda som var öppen och jag fick ofta ropa efter personal, bara det är ju inte litet skämmigt. Fick ofta ursäkta mig och säga att jag är ny! Men vad hjälper det när en kund är skitförbannad och har bråttom? Inte många som tar hänsyn.
  När jag sen hade lunch vid halv 2, var jag i princip svimfärdig. Gick ner till personalrummet och kunde knappt hålla igen tårarna. Kände mig sjukt utlämnad. Tyckte det var så dåligt att inte få mer genomgång! De verkade inte ha tid för mig alls.
Jag åt upp mina knäckebröd ensam i omklädningsrummet och gick sedan ut och jobbade igen. Satt i kassan hela dagen....
 Nu är jag hemma igen och jag ska ge det en chans till, så lätt ger jag inte upp!

De vill att jag ska börja jobba heltid och skriva på kontrakt, men vet inte ännu. kunde inte göra det idag eftersom mitt norska pers.nr låg hemma. Thank God! Jag får tänka till imorgon helt enkelt. Men just nu är jag inte allt för sugen på att gå tillbaka dit. Men det ska jag...



hepp hepp :) :) :)


Kommentarer
Postat av: Dad

Nej, men stackars dig! Ok. later ju latt jobbigt men kanske det bir battre nar du far in rutinen... hoppas pa det.

Mijas igar och mitt sallskap var lika hanforda over bergsbyn som du och Mia nar vi var dar, och plotsligt saknade jag er.

Ha det bra nu och beratta mer sen hur det gar pa jobbet.

Kram

2008-10-13 @ 18:17:39
Postat av: Mu

Som jag skrev i mailet, du är helt otrolig. Att du stod ut hela dagen!!!

Akta dig för kontrakt.

kram kram

2008-10-13 @ 18:31:29
Postat av: Moa

DAD!

Ja, jag tänkte på dig idag när jag åkte bussen hem från jobbet. Såg en man komma cyklande i shorts och då saknade jag dig. haha! Förstår att du har det bra, vem skulle inte ha det där nere i värmen? Mijas är ju underbart!

love u. take care och spela mkt biljard:)



MU!

Jag har skickat tillbaka mail till dig. Nej då, jag aktar mig för kontrakt. haha!

poss poss, love u!

2008-10-13 @ 21:31:00
Postat av: Mu

Hur var dag 2?

kram kram

2008-10-14 @ 22:18:51
Postat av: fia:)

Är stolt över dig min vän :) Bara att du klarade hela dagen säger en hel del om dig, du är en kämpe:)



Nu ligger jag hemma i sängen o myser medans alla andra jobbar :) Inte kul att vara ledig då :(



PUSS my love.

2008-10-15 @ 09:03:10
Postat av: Anna

Åhh... krama! Skönt att du överlevde som sagt.

Med mig är det bra. Jag har precis skickat in ansökan till digital illustration i Växjö. Om jag kommer in så börjar jag plugga i januari. Det håller på i ett halvår så det är ingen längre utbildning. Har velat läsa grafisk design länge så nu tog jag chansen :)



Hoppas att det går bra på jobbet och stå på dig gumman!! Puss puss

2008-10-15 @ 17:20:17
Postat av: Mini

Moa du är en tuffing, du får ryta till på skarpen annars nästa gång! Det måste kommas ihåg att norrmän inte är lika smart som oss andra vanliga människor :)

Vad ska ni göra i helgen?

2008-10-15 @ 18:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0