Pantrummet. NY! Vinterkollektion -08...Och vem är egentligen den mystiska personen som äter vår mat när ingen ser?

Onsdag. Någonstans i en håla utanför Moss...

Klockan var nio när vi släpptes in i konferenssalen på Scandic Hotell. Vi blev bjudna på alla möjliga sorters delikatesser så som Gulrøtter (morötter), senaste yoghurtsmaken (kanel och ingerfära. Nej, jag smakade inte på den! Jag hatar ingerfääära. Bara namnet är ju smaklöst!), Iskaffe i tetrapack, Mineralvatten med päron, äppel och naturlig smak. Oj, vad jag drack! Och sen blev vi även bjudna på middag under dagen.
Stämningen var på topp! Alla klädda i rena välstrukna Rema 1000 kläder och med slips för männen, scarfs för kvinnorna, dagen till ära. Man måste vara stilig när det är årligt sektmöte.
I inledning och avslutning sjöngs det för gapande hals om Rema och händerna klappades i takt. Oj oj oj, säger jag bara! Medan de andra var uppe bland molnen med Remabibeln befann jag mig i en analyserande ställning!
Haha, för att vara ärlig var det ganska kul. Jag njöt i fulla drag av denna show.

Jag fick lära mig...
  • Hei!Ja!Kom!Hadet! Om en kund (Han får nu heta Kalle) kommer fram så säger man alltid Hei! Frågar Kalle efter en vara säger man Ja! Sedan säger man Kom! för att visa Kalle vägen..och avslutar med Hadet! Då har Kalle fått en upplevelse över förväntan! Och sin vara.
  • Jag lärde mig att sushi aldrig ska vara färsk. Big No no no! Måste ligga i frysen minst 3 dagar för att bakterierna ska försvinna.
  • Tomater ska man ha liggandes på bänken. I Kylen mister de smaken fortare.Tomater är väldigt bra för män att äta för att minska risken för prostatacancer!
  • Gurka ska ligga på bänken, Tappar smaken!
  • Äppel är lika skört som ett ägg! En liten brun fläck och det blir dåligt med en gång! Ska förvaras i kylen.
  • Potatis. Alla vitaminer sitter precis innanför skalet. Ska förvaras i kyl.
  • Att en köttbit kan ligga i frysen i 8 månader utan att bli dålig.
osv. osv.

Onsdag kväll. Familjen (Flinta höll jag på att säga!) Davidsson kom till Oslo på besök. Alex sov här i Hönsgården och de andra på hotell.

Det blev torsdag...Och det kändes som en evighet till helg!
Jag började jobbet klockan sju och plockade varor i kylen hela dagen, med lite avbrott för att hänga i pantrummet. Åkte på en liten feberfrossa, men gav inte upp.
Efter jobbet träffade jag upp Eva-Lotte, Alex och Fia på Café Sör. Tog en kaffe och snackade.
Sedan har det blivit lite mathandlande och slappande.


REMA 1000 VINTERKOLLEKTION- 08.

     

Rema 1000.

jacka, byxor, scarfs, glädjespridarknapp, förkläde, ugnsvante?, plastsked.


Mat-tjuven!
Det försvinner lite mat var och varannan dag. Mia upptäckte igår att hennes körsbärstomater nästan var slut. Hon hade köpt paketet samma dag och inte öppnat det. Löken sprang tydligen sin kos och min rakhyvel skulle visst bli ovass och full med den mystiske personens hår!? Vem är denna varelse, kreatur, människa? Dörrarna är låsta och det är då det händer. Ljuset släcks! Kaboom! Allt försvinner...bit för bit. Smula för smula...

Jag tar fram förstoringsglaset och detektivhatten. Ett nytt uppdrag väntar.

Ha ha ha...Tack för besöket. Hadet!

Moa







Kommentarer
Postat av: Mu

Hahahaha....du är helt underbar, vilken berättare/skrivare du är .....Alltid kul att läsa din blogg. kram kram



ps

snart ses vi

2008-10-24 @ 09:46:29
Postat av: Anna

Hihihi! Du är då för tokig, men man skrattar gott åt det du skriver. Snart är du i Kalmar igen och då måste vi ta en fika!!!



Pöss!

2008-10-24 @ 12:09:53
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: fia

Fy fan moa, säger som mamma mu och anna, du är både underbar och tokig och vilken jävla bra kombination :) Du skriver som en gudinna, Ska tjata varje dag tills du skriver en bok (vad fan som hellst) och skickar in till ngn viktig person!!



Den mystiska personen är vår jobbiga italienare som gärna får gå och hänga sig (förlåt) men är sååå trött på honom. Han tattar och tigger mer än uteliggarna på Carl Johan för fan :P



Fortsätt med dessa underbara blogg inlägg :)

2008-10-24 @ 14:54:15
Postat av: Moa

Haha, Tack :)



Ja, jag tror också att det är Alfie, men vi vet ännu inte säkert om det är han. We need proof.



Anna! Hörs när jag kommer hem ang fikan:)



kram kram

2008-10-24 @ 20:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0