Zombie

Sorry för mitt dåliga bloggande. Men tiden räcker inte till.
Dagarna går ut på att jobba och det slutar med att jag jobbar övertid. Inte helt fel, det är själv valt. Men oj, vad död man är när man kommer hem. Jag slänger mig på sängen för att pusta ut, och blir kvar där tills jag somnar vid klockan 9. Vad jag då väljer att göra när jag i princip ligger halvdöd är kort och gott, så lite som möjligt. Sex and the city har fått underhålla mig...Även en kväll som denna!
Jag börjar fundera lite över om det var ett dåligt val av mig att köpa gymkort, den senaste veckan har jag inte spenderat allt för mycket tid där! Om ens någon. Det är tillräckligt fysiskt krävande på jobbet. Jag fick nog storhetsvansinne, som köpte gymkort! Va faan! Men men, jag jobbar imorgon, sedan är jag ledig lördag, söndag och måndag! Shitt så underbart! Förhoppningsvis kommer jag träna då!

Allt går bra på Rema som frysansvarig. Jag sitter inte alls mycket i kassan och det är jag glad över, tycker det är sjukt tråkigt! Däremot gör jag allt annat och det är tungt. Men timmarna flyger iväg!

Till min stora fasa kom jag idag på att jag har skaffat mig ännu ett beroende (förutom snuset). Är förvisso inget nytt, men nu har jag fått det bekräftat! Kaffe! Denna gudomliga dryck!
Då vår kaffekokare är ur funktion, och har varit sedan vi köpte den, har jag börjat köpa take away kaffe från 7 eleven. Det är inte billigt och inte heller det godaste kaffet, men kl 6 på morgonen lovar jag att man skiter i det! Då är man glad över något som värmer än i minusgraderna och något som får en att vakna till. Jag säger bara det...Kaffe is the shit!
Problemet är väl då priset. Jag har nu märkt att det faktiskt blir lite pengar om man köper det 5 gånger i veckan. Så idag valde jag att inte göra det. Den lilla snåle smålänningen i mig sa STOPP! Trodde inte att detta skulle vara något problem att vara utan kaffe, men gick bokstavligt talat runt som en zombie på jobbet...Hela dagen! Jag orkade ingenting och tänkte hela tiden på min nya kärlek...Tillslut fick det fick bli en halvljummen svag cappucino nere i fikarummet på lunchen...Och det var inte detsamma, men ändå något. Något som smakade som kaffe! Jag var halvnöjd!

Nu ska jag sova...Klockan är mycket. 21.05. Hahaha...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lilla gumman, köp en kopp kaffe varje dag om du mår bättre av det, eller hur? Gå nu och träna och ta hand om dig själv när du är ledig och bara njut av ledigheten.

kram kram

2008-11-13 @ 22:06:55
Postat av: moa

Ja, tack för tipset. Det ska jag, och jag ska njuta varje gång:) haha. Vem är kommentaren postad av? kram

2008-11-14 @ 16:55:58
Postat av: Dad

Frysansvarig, det låter som grejer det... kul för dig!

Om kaffe: själv tycker jag att frystorkad espresso är jättegott.

Vad skönt att du får vila ut i helgen!

Kram

2008-11-14 @ 16:57:24
Postat av: Mu

Ops, där glömde jag att skriva att det var från mig. kram kram

2008-11-15 @ 19:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0