Eski vs. The Kitchen. BATTLEFIGHT!

Jag trodde ändå att jag och köket hade försonats, blivit vänner och skapat en liten kärlek i smyg. Men oj vad fel jag hade. Nu är det krig igen. Lyssna på det här...
Imorse vaknade jag klockan 8, eller något liknande, över att jag behövde gå på toaletten. Trött som en gnu masade jag mig ut till toaletten. Det var kallt och jävligt. Måste nog tillägga att man måste korsa köket för att komma till toaletten. När jag sedan kom ut från toaletten och steg ut i köket, drog jag omkull så in i helvete! Föreställ er hur det ser ur när seriefigurer halkar på ett bananskal och verkligen flyger baklänges...Så var det för mig! Till råga på allt slog jag i huvudet i kanten på städskåpet. Jag låg en stund på det skitiga köksgolvet och svor högt. Sedan gick jag tillbaka till den varma sängen med ett ömmande bakhuvud och en missfärgad skinka. Bra start på dagen!

Ikväll har jag, Mia, Fia och Isabel varit på Ikea. Åt köttbullar och köpte lite nödvändiga ting. Jag och Mia ligger i en varsin säng med Razorlight i högtalarna och tända ljus. Kommer strax bli gitarrspel och sång, men även lite plugg! Oh ja, ni hörde rätt! Jag och Mia har börjat plugga! Hon fick "Vad du borde lärt dig i skolan men inte hann med för livet kom emellan" av sin kära pappa i födelsedagspresent. Så nu kör vi någon timme varje kväll.
Igår fick vi lära oss om hur jorden blev till. Jag talar ju givetvis om Big Bang teorin. Vi fick också lära oss att det finns olika typer av moln, och det kan ju vara bra att veta när det blir hagel som Cumulonimbus-molnen kan bistå med. De har en molntopp som ser trådig ut, medan nederdelen är mörk och dyster!
Det finns olika slags moln och de har olika betydelser. Här kommer lite molnfakta...

Cumulus (stack-moln), Cumulonimbus (som jag nämde här ovan), Stratocumulus. Detta är låga moln!
Altostratus (skicktmoln), nimbostratus (regnmoln. Detta är en riktig tockis, som följer efter skickmolnen ca 3000 m upp), altocumulus (böljmoln). Detta är medelhöga moln!
Cirrus (fjädermoln), Cirrusstrautus (slöjmoln), cirrucumulus (makrillmoln). Detta är höga moln!

Ikväll ska vi få lära oss hur människor blir till..

Hej då!

Moa 8 år

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan vad vi är flinka! på fredag blir det ett förhör om våra ny funna kunskaper, hoppas vi får godkänt... är lite nervös men men. Kul att vi såg ett humulus moln på väg till Ikea, de bådar gott väder och solsken imorgon...

2008-11-17 @ 21:19:15
Postat av: Dad

Ja, det var imponerande kunskaper det där. Jobbar natt och känner mig utvilad efter att ha sovit halva dan, lite som ett sånt där moln som är i introt till Simpsons, ett Simpsons-moln.

Imorgon tisdag har Moa namnsdag, så jättegrattis!

Kram

2008-11-17 @ 22:34:11
Postat av: Mu

Oj, man skulle nästan kunna tro att du pluggade till meteorolog hahaha....



Alltid lika kul att läsa din blogg.



Grattis på namnsdagen!!!!! (tack oz för påminnelsen)



kram kram



2008-11-18 @ 08:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0