För alla har vi varit små...

Ja, det var underbart att återigen få se Kalmar stad och få bo hemma i en ren lägenhet. Sova i sin egna säng, duscha i en ren dusch och umgås med härliga vänner och familj.
I lördags tatuerade jag mig. Det var en födelsedagspresent från min storebror och jag blev supernöjd. Återigen Tack:)
Sedan blev det fest på kvällen och det var inte helt fel. Trevligt att träffa mammas kompisar och äta god mat!
 Nu är jag tillbaka i Oslo och allt känns helt plötsligt som vanligt igen. Var jag ens i Kalmar? Tiden gick så fort, det gör den alltid när man har roligt.


När jag var en liten fis!

Nu sitter jag och ser igenom en massa album från dator och minns tiden från förr. Nej, jag är inte 100 år, trots att det låter så! Jag blir så glad av att minnas goa tider bara. Tankar kretsar runt och spontant känner jag att det var bättre förr. Men så är ju givetvis inte fallet! Jag är bara en obotlig nostalgiker.  Är det inte också ofta på det viset att man går tillbaka och minns de roliga tillfällena i ens liv. Sådan är jag i alla fall, jag försöker inte backa tillbaka och se på negativa tillfällen. Varför älta? De dåliga minnen har man ju ändå blivit vis av på något vänster. Det som kan göra mig lite vemodig är blotta tanken på att man faktiskt inte blir yngre.  Det fanns en tid i livet då man faktiskt kände att tiden stod stilla och att man aldrig skulle bli äldre än 16. Oh, ljuva tid!
Nu är man plötligt 21 och väldigt gammal ur ett barns ögon
. Men visst, som man brukar säga och som jag jämt tröstade de äldre med, är att man är inte äldre än vad man gör sig. Visst? Och på riktigt så känner jag mig inte gammal.

  Det som är kul med att se gamla bilder är hur vissa förändras, medan andra står stilla. Jag kan vara något mitt i mellan, tror jag!


 

2006

Ja, det kan komma fler bilder från äldre dar i ett annat inlägg. Idag har jag inte orken.


Kommentarer
Postat av: Mu

Nej man är inte äldre än vad man SJÄLV gör sig, men det blir lite annorlunda när ANDRA gör en äldre, typ två år i taget......??????? Och blekare....???? kram kram från en blek Mu

2008-11-04 @ 18:06:40
Postat av: fiiaa

Ja fyfan, ibland kan jag ha ångest över livet för känner att man är stressad för man vill hinna med så mkt. Vill vara 20 för evigt :)



Schysst bild du la upp på oss. NOT.. Vi blir ju hetare o hetare iaf :)



PUSS

2008-11-04 @ 23:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0