En liten vit pralin och en valross

Isabel kom hem från julbord med jobbet nyss. Hon kommer in i rummet och räcker fram en söt liten vit ask. En vit liten kartong ask. Jag släpper datorn med blicken för en stund, nästan en sekund. Nyfikenheten tog över. Vit, ljus och mörk choklad. PRALINER! Datorn existerar inte längre. Va, får jag ta en? Oh, du gudomliga människa. Här kommer hon hem och bjuder till pralindans. Min blick fastnade på den vita. Den enda vita kvar, i den vita lilla kartongasken. Får jag ta vilken som? Jag ser på de andra små fina pralinerna. Men det är den i mitten jag vill ha. Den vita! Jag såg på den en stund efter att Isabel hade gått...Och kom på hur mycket jag älskar just vit choklad. Mmmm...Och jag älskar praliner (jag tror t.o.m att jag älskar ordet. Prrraaliiiiner. Vackert!




Det här är ju inte sant. Nu kom Mia hem...Hon kom in i rummet med en vit liten ask, en vit liten kartongask. Det fanns kokosbollar i. Jordgubbssmak, skogsbärssmak, neutral och banan (som jag valde). Nu står den så fint på nattduksbordet och väntar. Jag åt ju nyss den fina vita pralinen. Mmmm, okej då, nu är det dags. Mmmmm, kokosboooooooll (a la Homer)



Tillbaka på jobbet och allt känns prima ballerina, förutom magen. Den är fortfarande inte okej. Var på apoteket igår på mammas order och fick lite magtabletter. Känns som att det har hjälpt lite. Inte fel.
Igår var jag, mia, fia och isabel (som förövrigt fyllde år!) på Kokosbollen och lyssnade på en kör som sjöng julsånger. Drack glögg och njöt av den vackra sången. Efter det bar det av till Café Sör. Där blev det mycket skratt och te. Vilken kväll.

Ikväll ska jag och mia hem till jipe och johan. Dricka te och spela spel. Imorgon blir det Razorlight. Kommer bli grymt!

Annars!? Ja, vi hade visning här hemma nyss, det har vi ju haft några gånger om jag säger så. Men alla flyr fältet. Brudarna som glodde på Alfonzos rum var nog inte här mer än 3 minuter. hahaha...Men vad bryr vi oss? Monika är ju dum om hon tror att hon kan hyra ut världens minsta rum för 6000. Nu ser det ut som en svinstia här hemma. Kommer bli grymt skönt att flytta till den nya lägenheten. Jaaaaa!

Hoppar in och jobbar extra på lördag. Så det blev ingen långhelg i alla fall. Nästa söndag blir det Kalmar. Ska bli såå kul att komma hem och mysa under julen. Looking forward.

Kvällens låt...
                             

Moa

Kommentarer
Postat av: Mu

Din lilla vita chokladälskare där....vilken tur du har som kommer hem och delar med sig.

Snart är det söndag....jippi!!!



Nu ska jag på julfest med jobbet.



kram kram

2008-12-12 @ 17:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0