Jag ser det snöar...

Julkalendern. Vilken bluff! Vad hände med den gamla goa jultv:n? Ja, jag kunde inte bli mer besviken. Jag menar visst, vi lever på 2000-talet. Men är det nödvändigt att köra den stilen, som om vi levde på 3000-talet? Nej, den gick inte hem hos mig. Jag föredrar riktig miljö. Lite klassiskt sådär. Sunes jul och Pelle svanslös. Vem vill följa några tröga människor i en steril miljö? Går det verkligen hem hos ungarna?
  Pricken över i:et blev ändå att det började snöa här i Oslo. Det har kommit små små flingor hela dagen. Jag och Mia drog in till banken och sedan till Bokstavsveien för att glo i affärer. Hittade en schyst kjol och en snygg jacka som jag lagt undan. Så när lönen äntligen trillar in på kontot så flyger jag i väg o köper plaggen.

Lite bilder från mobilen skulle väl sitta på plats nu va...

 Jens med nålen.

Brorsans födelsedagspresent. Happy feet.

Mjölkchoklad med marshmallows och grädde.
Jag, i Oslo City.
Mia & Jag på Park.
Jipe, Johan & Jag i lördags.
Jag & Mia. Kjolen I löööv.
Jackan I löööv.
 Outfiten i lördags. Skönt att kunna använda sina kläder igen och slippa jobbkläderna :)

Ja, jag får väl säga att jag känner mig lite deppig. Fia jobbar på nyårsafton. Hon och jag har firat nyår tillsammans de senaste 4 åren...Och det har liksom blivit lite av en tradition, vår grej.
Så det känns lite tråkigt. Jag är dessutom ensam hemma i vår nya lägenhet och det känns ännu sämre. Alla är hemma i Kalmar. Eftersom jag ännu inte vet hur jag kommer vara ledig runt jul så tänkte jag köra den sanna snyfthistorien för chefen i morgon och be om att få vara ledig nyårsdagen, så att jag kan vara hemma i Kalmar.
Har även hört rykten om att detta är första året i Oslo (om det är hela Norge vet jag inte) som det är raketförbud. Det säljs inga raketer alls. Och vad är ett nyår utan fyrverkerier?

x
Eskimoe

Kommentarer
Postat av: Mu

Wow, vilka najsiga kläder.

Klart du ska va hemma över nyår, gråt flera skvättar....snyft snyft....hahahaha



kram kram

2008-12-02 @ 08:21:13
Postat av: jipe

jag håller med..julkalandern var sämsta hittills i historien, la ner den efter 2 minuter typ..men ey sluta deppa vi e ju hääääär på nyår? duger inte det vavavavavavaa? hehe..kalmar vafan e de ? oslo e greit på nyår höddu!!pössssss

2008-12-02 @ 17:12:21
Postat av: Anna

Åhh vad vackert trädet blev Moa! Jättesnyggt jue! Och tack för hinten i min blogg ;) Pöss!

2008-12-03 @ 02:16:57
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Anna

TokMoa!! Jag lovar att jag bjuder på både kärleksmums, kladdkaka och annat gott när vi ses nästa gång :) Med mig är det bra, lika pank som du ungefär.. Fattar att du är förbannad. Jävla system vi har i den här världen.. Men som jag sa: Jag ska bli statsminister och ändra på allt det där ;)



Saknar dig gumman!! Puss

2008-12-04 @ 21:23:28
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0