helgen som var...

I helgen var det lucia och en hemsk brand utlöstes här i oslo. Ett lägenhetshus tändes på och sex stycken omkom. Polisen tror med säkerhet att det är en mordbrand då brandvarnare hade tagits bort. Kan vara en pyroman, kan vara en tillfällighet. Jag tycker att det är väldigt sorgligt och lider med människorna som drabbats och dess anhöriga. Och jag är bara speechless just nu angående dettaTragiskt så in i helvete!

I torsdags var jag och Mia hemma hos Jipe och johan och spelade rappakalja, drack te och babblade. Sjukt kul.
Fredagen gick ut på jobb...och när jag kom hem fick det bli en powernap, för att sedan göra sig i ordning inför Razorlight. Jag, Isabel och Polly drog hem till Jonna (och vår blivande lägenhet) och sedan blev det äntligen dags att gå bort till parkteatern. Ett ganska schysst förband från Sverige spelade. Vet dock inte vad bandet heter, då de aldrig presenterade sig. Sedan kom bandet in, dom vi var där för att se! Och vi sjöng, skrek, klappade händer, hoppade, svängde på höfterna och var så jävla glada. Som det brukar vara när man går på konsert. Galet bra! Johnny Borrell var lika likgiltlig  som en mumie de första 10 minuterna. Ingen kontakt med publiken, men sedan drogs pluggen ur och allt var toppen. Han hoppade t.o.m ner i publiken och vem var inte sen med att känna på rocksvetten!?
Ja, kvällen var helt enkelt....super, för en arbetsmyra som mest ligger i sängen när dagen är slut.

Det blev lördag och det var svårt att komma upp. Jag fick springa in till jobbet. Oj, vad jobbigt det var! Säkert 10 till 15 minus, nyvaken och absolut ingen energi. Dagen gick så slött att jag undrade om tiden hade stannat, bara för att jävlas med mig. Men så var ju inte riktigt fallet. Dagen på jobbet led äntligen mot sitt slut och när jag kom hem hängde jag lite med Polly, sedan drog jag till affären och handlade. Jag gjorde mig en riktig lyxmåltid...Klyftpotatis med vitlöksmarinad, fläskkotletter (som förövrigt kostade 24 nok för 4 stycken, är inte det billigt så säg!?) och bearnaisås. Oj oj oj, rena himmelriket när det mest blir nudlar. Alla i hönsgården drog ut på galej och jag kröp upp i sängen med en filt, chips och dip till hands och julrullen Bad Santa. Min lördag kunde inte bli mycket bättre, faktiskt!

Söndag...Utvilad och full med energi. tvätt och städ. Kvällen bjöd på pepparkaksbak, saftdrickande, lite skådespeleri för att Polly ooch Mia hade skrivit en sketch... och givetvis Tomten är far till alla barnen. Jipe och Johan var även här, vi var stugan full...och det som från början inte kändes som julmys, blev verkligen till en kväll att minnas.

Hoppas ni hade en bra helg! :)

kram moa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja för tusan, Bad Santa är ju helt okay med den tokige, ja, vad heter han... ja, jag vet, Billy Bob Thorton, är det va? Han är ju värre än vad jag någonsin hittade på som jultomte, en riktig klassiker är det.

Kul att få dig hem igen!

2008-12-15 @ 22:18:40
Postat av: jipe

oh fan trevlig fredagkväll, jag som fick för mig att även jag va på denna konsert ? hahaha....missade du de t? du hade ringt idag såg jag honey?

2008-12-16 @ 19:40:41
Postat av: moa

ja, men jag menade ju från hönsgården, typ. jo självklart vet jag att du var med. men du glömdes kanske bort lite, hehe. jo, jag ringde för jag tänkte höra om vi skulle ses. men no answer från dig lilla hjärtat:(

2008-12-16 @ 22:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0