Mer jul

Det är den 1 december och jag tror aldrig att jag har startat den sista månaden på året med större anda!? Jag och Mia ligger i varsin säng och lyssnar på jullåtar. Vi ska strax se första avsnittet av julkalendern.
Det är mycket längtan hem just nu, när man hör dessa sorgliga låtar. Eller jag vet inte om de är så sorgliga egentligen, men runt jul är det ju meningen att man ska vara med familjen. Jullåtar associerar man med familjen helt enkelt. Ja, jag vet att det inte är jul ännu...förrän om 24 dagar. Men i mitt huvud känns det som att det är den 23. Det beror ju förstås på att mitt psyke inte är van vid denna julanda, detta plötsliga uppvaknade av julglöd.
Men i år känns det som jag vill ha hela paketet, och som tidig julklapp till mig själv ska jag ge mig själv...Mer jul.

Det har varit en fantastisk helg. Lördag jobbade jag och det är alltid slappt och lugnt. På kvällen firade vi jipe som nu är 21 år. Jag och Frida P gick till Cirkus på kvällen och där träffade jag lite människor som jag träffade på Bali. Världen är bra liten ibland. Jag hade jättekul hela kvällen. Lite annorlunda kväll liksom.

Dagens låt. Mer jul- Adolphson & Falk. Självklart!

Ha de!

Moa

Kommentarer
Postat av: Dad

Har inte märkt så mycket av det än, kanske har jag blundat, men blev sugen på låtarna när jag läste ditt juliga inlägg. Såhär långt på tuben: Ramones med Merry Christmas, och Bad religion med Silent night och Joy to the World.

Jag vet ju inte om det är så sentimentalt precis ... men lite jul, kanske.



See you Christmas, luv











2008-12-01 @ 18:19:02
Postat av: Mu

Å så synd att ni inte är hemma för här glittrar snön vackert......äsch..bara skoja, det enda som glittrar är regnet...mot något gatuljus. Det har varit dimma hela dagen (nästan). Men tiden går fort och vips så sitter du på tåget hem. Vet du datum än? Hur var nya chefen? Och förresten hur var adventskalendern? hahahaha



kram kram

2008-12-01 @ 19:07:41
Postat av: Dad

Här kommer en till - en julpunklåt som är både akustisk och stämsångsgullig, Fall Out Boy med: http://www.youtube.com/watch?v=2bTIW1UwF40&feature=related

Och sen den här ju: http://www.youtube.com/watch?v=SKriDZeeh5s&feature=related

med Green Day, som får tomtens renar att springa ännu snabbare.





2008-12-01 @ 19:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0